Maxeda DIY Group lanceert online DIY marketplace in Benelux
Brico, BricoPlanit en Praxis lanceren met ondersteuning van Mirakl eerste online DIY marketplace in de Benelux
AMSTERDAM, 2 februari - Maxeda DIY Group, de grootste DIY retailer in de Benelux, heeft vandaag de lancering aangekondigd van een online marketplace op de websites en apps van haar winkelketens Brico, BricoPlanit (hierna gezamenlijk Brico genoemd) en Praxis. Daarmee is Maxeda de eerste doe-het-zelfretailer in de Benelux die een marketplace start. De marketplace, die geïntegreerd is in de bestaande websites en apps van Brico.be en Praxis.nl, stelt Maxeda in staat om klanten online een oneindig groot doe-het-zelf-assortiment aan te bieden.
AMSTERDAM, 2 februari - Maxeda DIY Group, de grootste DIY retailer in de Benelux, heeft vandaag de lancering aangekondigd van een online marketplace op de websites en apps van haar winkelketens Brico, BricoPlanit (hierna gezamenlijk Brico genoemd) en Praxis. Daarmee is Maxeda de eerste doe-het-zelfretailer in de Benelux die een marketplace start. De marketplace, die geïntegreerd is in de bestaande websites en apps van Brico.be en Praxis.nl, stelt Maxeda in staat om klanten online een oneindig groot doe-het-zelf-assortiment aan te bieden.
Met de hulp van zorgvuldig geselecteerde verkooppartners breiden Brico en Praxis het bestaande assortiment uit en worden nieuwe productcategorieën toegevoegd. De websites en apps van Brico en Praxis worden door de marketplace de meest uitgebreide one-stop-shop voor doe-het-zelf producten voor onze Belgische, Luxemburgse en Nederlandse consumenten. Bij de lancering van de marketplace hebben zich al verschillende verkooppartners aangesloten en zij bieden online meer dan 10.000 producten aan. Dit aantal komt bovenop de 90.000 producten die al te koop waren via Brico.be, Praxis.nl en de bijbehorende apps. Via de marketplace zal Maxeda uiteindelijk meer dan een miljoen producten aan haar klanten kunnen aanbieden.
De nummer 1 DHZ-retailer in de Benelux
Praxis en Brico zijn onderdeel van Maxeda DIY Group, de nummer 1 DHZ-retailer in de Benelux en de marketplace zal deze positie verder versterken.
Guy Colleau, CEO Maxeda DIY Group: “Brico en Praxis willen de keuze voor onze klanten uitbreiden en hen in staat stellen hun volledige klus te voltooien via onze one-stop-shop. De marketplace levert hier een grote bijdrage aan. Een groot deel van de klanten begint hun zoektocht naar producten namelijk online. Met het lanceren van de marketplace maken we het voor onze klanten nog makkelijker om alle producten voor hun klus en tuin projecten op één plek te vinden. Met ondersteuning van Mirakl zijn de marketplace producten naadloos geïntegreerd in de voor onze klanten al bekende websites en apps.”
Met de hulp van zorgvuldig geselecteerde verkooppartners breiden Brico en Praxis het bestaande assortiment uit en worden nieuwe productcategorieën toegevoegd. De websites en apps van Brico en Praxis worden door de marketplace de meest uitgebreide one-stop-shop voor doe-het-zelf producten voor onze Belgische, Luxemburgse en Nederlandse consumenten. Bij de lancering van de marketplace hebben zich al verschillende verkooppartners aangesloten en zij bieden online meer dan 10.000 producten aan. Dit aantal komt bovenop de 90.000 producten die al te koop waren via Brico.be, Praxis.nl en de bijbehorende apps. Via de marketplace zal Maxeda uiteindelijk meer dan een miljoen producten aan haar klanten kunnen aanbieden.
De nummer 1 DHZ-retailer in de Benelux
Praxis en Brico zijn onderdeel van Maxeda DIY Group, de nummer 1 DHZ-retailer in de Benelux en de marketplace zal deze positie verder versterken.
Guy Colleau, CEO Maxeda DIY Group: “Brico en Praxis willen de keuze voor onze klanten uitbreiden en hen in staat stellen hun volledige klus te voltooien via onze one-stop-shop. De marketplace levert hier een grote bijdrage aan. Een groot deel van de klanten begint hun zoektocht naar producten namelijk online. Met het lanceren van de marketplace maken we het voor onze klanten nog makkelijker om alle producten voor hun klus en tuin projecten op één plek te vinden. Met ondersteuning van Mirakl zijn de marketplace producten naadloos geïntegreerd in de voor onze klanten al bekende websites en apps.”
Samenwerking met Mirakl
Voor de techniek achter de marketplace hebben Brico en Praxis ervoor gekozen om samen te werken met Mirakl, de pionier op dit gebied en het meest geavanceerde SaaS-platform voor zakelijke marketplaces. Mirakl ondersteunt de marketplaces van 350 bekende merken. Ze hebben hun jarenlange ervaring met marketplaces bij deze organisaties gebruikt voor het ontwerp van Maxeda’s marketplace en gezorgd voor een naadloze integratie in de voor de klanten bekende kanalen.
Sophie Marchessou, Executive Vice President, Customer Success bij Mirakl: “De doe-het-zelfsector heeft de afgelopen jaren een enorme digitale transformatie doorgemaakt. Deze ontwikkeling werd versterkt toen mensen door de corona pandemie meer tijd thuis doorbrachten. Klanten gaan steeds vaker online op zoek naar producten voor hun huis en tuin. We verwachten dat deze trend in de toekomst alleen maar zal toenemen. Met het lanceren van de marketplace spelen Guy Colleau, CEO van Maxeda, en zijn team perfect in op deze groeiende behoefte van klanten."
Zorgvuldig geselecteerde verkooppartners
Om de kwaliteit te waarborgen worden verkooppartners eerst uitgebreid geverifieerd voordat ze toegang krijgen tot de marketplace. Zo moeten de arbeidsomstandigheden waaronder de producten worden gemaakt goed zijn en is het belangrijk dat de producten van hout FSC of PFEC zijn gecertificeerd. Producten die worden aangeboden door verkooppartners zijn makkelijk te herkennen op de website door de vermelding van “verkocht en bezorgd door” bij het product.