Bestellen
Betalen
Afhalen
Retour & annulering
Bestellen
Wat is "Reserve & Go"?
"Reserve & Go" is een e-commerce formule die ervoor zorgt dat webgebruikers hun bestelling online kunnen plaatsen en zo een reservatie kunnen maken voor een product in een Brico-verkooppunt naar keuze. De klant gaat vervolgens, wanneer het hem past, naar de geselecteerde winkel om de gereserveerde artikelen af te halen en te betalen. Ook al voeren wij onze producten met veel zorg in om ons online assortiment uit te breiden, de prijzen en foto's die te zien zijn op de site zijn niet bindend. Deze site kan onderhevig zijn aan incidentele technische fouten die, wanneer geïdentificeerd, zo snel mogelijk gecorrigeerd zullen worden.
Kan ik een product online bestellen en het afhalen in de winkel?
Sinds eind 2014 bieden bijna alle winkels deze service aan. Bekijk hier in welke winkels u een online bestelling kan afhalen.
Kan ik een bestelling plaatsen via "Reserve & Go" in alle Brico winkels?
Sinds eind 2014 bieden bijna alle winkels deze service aan. Bekijk hier in welke winkels u een online bestelling kan afhalen.
Welke producten zijn beschikbaar in de "Reserve & Go" formule?
De klant consulteert online een catalogus met een uitgebreid assortiment aan producten. Alle producten in deze catalogus zijn aanwezig in één of meerdere verkooppunten. De klant selecteert de winkel waar hij de producten wenst af te halen. In functie van het gekozen verkooppunt zal een indicatie bij elk artikel de klant informeren over de beschikbaarheid van dit artikel.Een groen pictogram duidt aan dat het product in voorraad is, een oranje pictogram duidt aan dat er maar een beperkt aantal stuks van het artikel beschikbaar zijn, en een rood pictogram geeft aan dat het product uitverkocht is in de gekozen winkel.De voorradigheid van een bepaald artikel hangt af van winkel tot winkel. Een product dat beschikbaar is in het ene verkooppunt is misschien uitverkocht in een ander verkooppunt en vice versa.
Hoe kom ik te weten of een artikel voorradig is in de winkel of niet?
Alle producten in onze online catalogus kunt u aankopen in bepaalde winkels. Om u ervan te verzekeren dat u ze kan aanschaffen in de winkel, volstaat het om het gewenste verkooppunt te selecteren om te kijken of de artikelen in kwestie in voorraad zijn: op de productpagina staat dezelfde legende als de vraag hierboven: Een groen pictogram duidt aan dat het product in voorraad is, een oranje pictogram duidt aan dat er maar een beperkt aantal stuks van het artikel beschikbaar zijn, en een rood pictogram geeft aan dat het product uitverkocht is in de gekozen winkel.
In het uitzonderlijke geval dat een artikel ontbreekt bij de voorbereiding van uw bestelling, zal je het verschil terugbetaald krijgen.
Is er garantie op de artikelen die ik aankoop via "Reserve & Go"?
Ja. Het kassaticket is het bewijs van garantie. Op elk artikel krijgt u minimaal 2 jaar garantie.
Betalen
Wat zijn de verschillende beschikbare betaalmogelijkheden in de winkel en op Brico.be?
In de verkooppunten kan u met cash, Bancontact, kredietkaart of cadeaukaart betalen. Voor bepaalde producten hebt u de mogelijkheid om met Ecocheques of Eco Pass te betalen.
Voor "Reserve & Go", neemt de betaling online plaats.
Welke betaalmethode moet ik gebruiken bij de "Reserve & Go" formule?
Met de "Reserve & Go" formule kan u artikelen reserveren op de website. U hoeft dus niet direct uw bestelling te betalen. De artikelen zullen daarna beschikbaar zijn in een Brico-verkooppunt naar keuze en u betaalt uw bestelling aan de kassa van deze winkel met cash, bankkaart of kredietkaart betalen.
Voor "Reserve & Go", neemt de betaling online plaats.
Zal ik mijn "Reserve & Go" aankopen met Ecocheques of met Eco Pass kunnen betalen bij Brico?
Ja. Betalen met Ecocheques of Eco Pass is echter uitsluitend mogelijk voor de aankoop van producten die een ecologisch aspect hebben. De Ecocheques en Eco Pass zijn geldig in alle Brico Plan-it winkels.
Gezien de huidige omstandigheden, is het niet mogelijk om met Ecocheques of Eco Pass te betalen.
Kan ik mijn "Reserve & Go" bestelling betalen met de cadeaukaart van Brico?
Ja. Er bestaan 2 soorten cadeaukaarten: een kaart met een vast bedrag van € 25 en een kaart met een open bedrag van minimaal € 5 en maximaal € 150. Deze cadeaukaarten zijn 2 jaar geldig vanaf de datum van aankoop die vermeld staat op het kassaticket.
Gezien de huidige omstandigheden, is het niet mogelijk om met een cadeaukaart te betalen.
Ik ben in het bezit van een Brico Discount Club-kaart. Zijn de voordelen van deze kaart ook van toepassing op mijn aankopen via "Reserve & Go"?
Ja. De betaling van uw aankopen verloopt in de winkel; om van de voordelen van uw Brico Discount Club-kaart te genieten, volstaat het om deze te tonen aan de kassa. De voorwaarden en voordelen van deze kaart met betrekking tot de "Reserve & Go" service blijven dezelfde als bij een normale aankoop.
Gezien de huidige omstandigheden, kunt u van de voordelen van uw Brico Discount Club-kaart ook online genieten.
Moet ik een voorschot betalen als ik een bestelling plaats via "Reserve & Go"?
U hoeft geen voorschot te betalen bij de online reservatie van een bestelling via "Reserve & Go".
Voor "Reserve & Go", neemt de betaling online plaats.
Ontvang ik een factuur bij de ophaling van mijn "Reserve & Go" bestelling?
Nadat u de bestelling heeft afgerond aan de kassa kan u een factuur aanvragen.
Na de betaling aan de kassa ben ik vergeten een factuur te vragen. Deze is echter van groot belang voor mij. Wat nu?
Als u geen factuur heeft aangevraagd na de aankoop, kan u altijd terecht bij het onthaal van de winkel waar u de aankoop heeft verricht, en dit enkel binnen de maand van uw aankoop. Op vertoon van het kassaticket en de nodige gegevens zullen wij de factuur opmaken. U krijgt de factuur onmiddellijk ter plaatse of ze wordt per post opgestuurd.
Ik ontdekte een prijsverschil tussen de online prijs en de winkelprijs. Hoe kan dit?
De website www.brico.be is gebonden aan de promoties en de nationale prijzen van de organisatie. Nochtans is het mogelijk dat specifieke online promoties van toepassing zijn op uw factuur, zelfs als de winkelprijs hoger ligt. Omgekeerd is het ook mogelijk dat een locale promotie of een soldenprijs te vinden is in de winkel en niet op de website. Een zeer grote meerderheid van de prijzen online zijn in principe wel volledig gelijk aan de prijzen in de winkel.
Wat te doen als een artikel op de website duurder is dan in de winkel?
Ga met uw online factuur naar het "Reserve & Go" onthaal en toon het prijsverschil. De prijs wordt dan gelijkgesteld.
Afhalen
Wanneer is mijn "Reserve & Go" bestelling klaar in de winkel?
U plaatst uw bestelling online; u registreert uw gegevens en selecteert de gewenste producten. Van zodra we uw bestelling ontvangen, zetten we ze zo snel mogelijk voor u klaar.
Kan ik de ophaaldatum van mijn "Reserve & Go" bestelling zelf kiezen?
Bij de reservatie worden er meerdere data voorgesteld om uw "Reserve & Go" bestelling af te halen. Eenmaal de reservatie geregistreerd is, zal u een bevestigingsbericht ontvangen. Vanaf dan hebt u 48 uur de tijd om uw product(en) af te halen.
Mijn "Reserve & Go" bestelling bestaat uit meerdere artikelen. Zullen alle artikelen op hetzelfde tijdstip klaarstaan in de winkel?
Ja. De klant ontvangt een bevestiging van zijn bestelling zodra alle artikelen beschikbaar zijn en de bestelling compleet is.
Kan ik de status van mijn "Reserve & Go" bestelling bekijken?
Zodra we uw bestelling online ontvangen, beginnen we ze klaar te maken. Als de bestelling klaar is informeren we u via e-mail. Op de Brico website kan u de status van uw bestelling niet raadplegen.
Staat mijn "Reserve & Go" bestelling 7 dagen op 7 klaar?
De bestellingen kunnen enkel opgehaald worden tijdens de openingstijden van het gekozen verkooppunt. De openingsuren en sluitingsdagen kun verschillen van winkel tot winkel en kunnen
hier geraadpleegd worden.
Waar in de winkel kan ik mijn bestelling ophalen?
De klant haalt zijn online bestelling op de winkel die hij online heeft geselecteerd. In die winkel kan hij zich wenden tot het infopunt of de desk van de 'verfmengmachine', met het document van reservatie.
Heb ik een document nodig om de "Reserve & Go" bestelling op te halen in de winkel?
Ja. Via e-mail verzenden we een document met bevestiging van reservatie naar de klant. De klant moet dit document tonen aan het afhaalpunt.
Wat gebeurt er met de "Reserve & Go" bestelling indien deze niet opgehaald wordt?
U bent niet verplicht om over te gaan tot aankoop na de reservatie van uw bestelling. U vergeet uw bestelling af te halen of u bent van gedachten veranderd? Dan heeft uw reservatie noch financiële, noch andere gevolgen voor u. Na 48 uur zullen de gereserveerde artikelen weer in het verkoopsproces komen.
Is het mogelijk om de ophaalperiode van mijn "Reserve & Go" bestelling te verlengen?
Na de activatie van uw bestelling hebt u in principe 48 uur om uw bestelling af te halen. Uiteraard, indien u door een dwingende reden een verlenging van deze periode wenst overeen te komen volstaat het om ons zo snel mogelijk te verwittigen. Zo niet, wordt uw bestelling opnieuw in onze voorraad geplaatst
Retour & annulering
Hoe kan ik mijn "Reserve & Go" aankoop retourneren?
Momenteel kunt u via de website uitsluitend producten reserveren, de daadwerkelijke aankoop vindt plaats in een Brico winkel naar keuze. Breng de goederen in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd (indien redelijkerwijs mogelijk) binnen 14 dagen terug in elk van onze winkels. U krijgt dan het volledige aankoopbedrag van ons terug. Zorg ervoor dat u de originele kassabon of kopie van de kassabon goed bewaart, zonder deze kunnen wij uw aankoop niet terugnemen. In enkele gevallen gelden er afwijkende voorwaarden, u wordt hiervan op de hoogte gebracht vooraf aan uw aankoop.Artikelen die op uw verzoek zijn vervaardigd, gemengd, bewerkt of op maat gemaakt, zijn steeds uitgesloten van het recht van retournering. Aankopen die geheel of gedeeltelijk betaald zijn met een cadeaukaart, Ecocheques, Eco Pass, Supreme Awards, of een andere bon, en die geretourneerd worden door de klant, worden terugbetaald volgens dezelfde regels die van toepassing zijn op een contante betaling of een betaling met bank- of kredietkaart.